Çerez Örnek
Doğal maden suyundan gelen güzellik

Ege Üniversitesi (EÜ) Eczacılık Fakültesi öÄŸretim üyeleri, üniversite-sanayi iÅŸbirliÄŸinde sivil toplum kuruluÅŸuyla çalışarak, içeriÄŸinde doÄŸal maden suyu bulunan kozmetik ürün geliÅŸtirdi. Üretimin yapıldığı firmayı ziyaret eden EÜ Rektörü Prof. Dr. Necdet Budak, ‘Maden Suyu Bazlı Cilt Bakım Formülasyonlarının GeliÅŸtirilmesi’ isimli, TUBÄ°TAK’ın 1505 projesinin üniversite- sanayi iÅŸirliÄŸinin somutlaÅŸtığı örnek projelerden biri olduÄŸunu söyledi.

Ege Üniversitesi (EÜ) Eczacılık Fakültesi Farmasötik Teknoloji Anabilim Dalı BaÅŸkanı Prof. Dr. Özgen Özer yürütücülüÄŸünde, ÖÄŸretim Üyesi Doç. Dr. Evren Homan Gökçe’nin araÅŸtırıcı olarak görev aldığı projeyle, üniversite-sanayi iÅŸbirliÄŸinde örnek bir çalışmaya imza atıldı. Egeli akademisyenler, Türkiye Kızılay DerneÄŸi’nin ürettiÄŸi doÄŸal maden suyunu kullanarak yerli ve milli ürün serisi geliÅŸtirdi. Üretimin yapıldığı Ä°zmir’in Menderes Ä°lçesi’ndeki Ä°TOB OSB içinde yer alan ‘Nural Dış Ticaret’ adlı firmayı ziyaret eden EÜ Rektörü Prof. Dr. Necdet Budak, üniversitedeki bilimin sektörle iÅŸbirliÄŸi içinde katma deÄŸeri yüksek ürünlere dönüÅŸtürülerek somutlaÅŸtırılmasından büyük mutluluk duyduklarını söyledi.

YAÅžLANMAYA KARÅžI KREM

Kozmetik sektörünün dünyada ve Türkiye’de önemli bir ekonomik deÄŸere sahip olduÄŸunu söyleyen Rektör Budak, “ÖÄŸretim üyelerimizin özel firmalarımızla iÅŸ birliÄŸi içinde TÜBÄ°TAK’ın da desteÄŸiyle yaptığı bilimsel çalışmaların sonucunda piyasaya yaÅŸlanmaya karşı serum sunuluyor. EÄŸer hedefler doÄŸru konulursa, üniversite, bilim insanları, özel sektör ve devletimiz bir araya geldiÄŸinde bunun somut örneklerini görmemiz mümkün. Ä°zmir bölgesinde birçok OSB’yi ziyaret ettim, onları üniversitemize davet ediyorum. Ege Üniversitesi olarak bütün laboratuvar ve alt yapımızı özel sektöre resmi anlamda da açmış durumdayız. Web sitemizden bütün alt yapımıza ulaÅŸabiliyorlar. Üniversitemizin özel sektörle iÅŸbirliÄŸi kapsamında geliÅŸtirdiÄŸi bu ürünleri piyasaya sürmekten büyük bir mutluluk duyuyoruz. Ülkemizin geleceÄŸi, ekonomik anlamdaki dar boÄŸazlardan çıkmasının yolu eÄŸitim, bilim, fen ve özel sektörle iÅŸbirliÄŸidir. Heyecan ve gurur içerisindeyiz, hocalarımıza, firmamıza ve devletimize katkılarından dolayı teÅŸekkür ediyorum” diye konuÅŸtu.

Ä°THAL ÜRÜNLERÄ°N YERÄ°NÄ° ALABÄ°LÄ°R

Proje kapsamında dört farklı ürün serisi geliÅŸtirdiklerini kaydeden EÜ Eczacılık Fakültesi ÖÄŸretim Üyesi Prof. Dr. Özgen Özer, “Kızılay’ın doÄŸal maden sularından hareketle formülasyonlarımızı hazırladık. Su yerine maden suyunun zengin mineral içeriÄŸini kullandık. Bu çok önemli bir çalışma, amacımız ithal edilen ürünlerin yerine ülkemizde yerli ve milli olarak ürettiÄŸimiz ürünlerin kullanılmasını saÄŸlamak. GeliÅŸtirdiÄŸimiz ürünün formülasyon geliÅŸtirme çalışmaları üniversitemizde yapıldı. Stabilite, kalite kontrol ve dermatolojik test analizleri üniversitemizin farklı birimlerinden destek alarak yaptığımız çalışmalar, dolayısıyla ürünümüz gerçekten çok kaliteli bir ürün olarak tarafımızdan Ar-Ge’si yapılmış bir ürün oldu. Daha sonra ölçek büyütürken de projeyi birlikte yürüttüÄŸümüz sanayi kuruluÅŸlarıyla birebir çalıştık. Fabrikada onlar ölçek büyütürken kazan başında birlikte onlarla oluÅŸabilecek sorunları gördük, birlikte çözdük. Dolayısıyla son ürünümüzün kalitesinden çok eminiz. Bu projenin firmaya da çok büyük bir katkısı olduÄŸuna inanıyorum. Bu ürünün fark yaratacak bir ürün olduÄŸuna inanıyorum. Piyasada pek çok kozmetik ürün var ama bunlar arasından sıyrılarak bir sivil toplum kuruluÅŸu, bir üniversite ve bir sanayi kuruluÅŸunun birlikte çalıştığı deÄŸerli bir ürün olarak piyasada yerini alacaktır” dedi.

TÜRKÄ°YE’DEKÄ° BÄ°TKÄ°LERÄ°N ÖZÜ ÇIKARTILDI

EÜ Bilim Teknoloji Uygulama ve AraÅŸtırma Merkezi (EBÄ°LTEM) bünyesindeki Ar-Ge departmanında da faaliyetlerine devam ettiklerini dile getiren firmanın Genel Müdürü Nurettin UstaoÄŸlu, “Türkiye’deki bitkilerin özlerini çıkartarak bir sentez yaptık. Bu projeyle birleÅŸince gerçekten çok üst düzey bir ürün haline geldi. Ekim ayında bu projeden çıkan ürünlerin lansmanını planlıyoruz. Önce Türkiye’de satışa sunup Türk tüketicisinden geri dönüÅŸ almak istiyoruz. Sonra da ihracattaki potansiyelimizi kullanacağız. 20’ye yakın ülkeye ürünlerimiz ihraç ediliyor. Bu da hemen ihracat kalemi olarak piyasaya girecek. Kozmetikte belki Fransa veya Ä°talya gibi bir marka deÄŸiliz ama bizim Türkiye’de bitki örtümüz çok zengin, eÄŸer bu bitkileri kozmetikte kullanırsak, çok kısa sürede ülke olarak da bir marka olacağımıza inanıyorum. Türkiye’de ÅŸu anda kozmetikte cari açık var. Çünkü her ÅŸey dışarıdan geliyor. Cari açığı kapatıp cari artı vermemiz gerekiyor. Bu konuda da elimizden gelen her ÅŸeyi yapmaya hazırız” diye konuÅŸtu.

 

  


Ege Ãœniversitesi

EGE ÃœNÄ°VERSÄ°TESÄ°