Çerez Örnek

Hack4Wellbeingde ödüller sahiplerini buldu!

          Ege Üniversitesi(EÜ) ile Ä°zmir Kalkınma Ajansı iÅŸbirliÄŸinde düzenlenen 'Hack4Wellbeing' etkinliÄŸi giriÅŸimci adayları, mühendisler, yazılım ustaları, tasarımcılar, iÅŸ geliÅŸtiriciler ve öÄŸrencileri Ege Üniversitesi’nde buluÅŸturdu.

        Hareket kısıtlılığı sebebiyle sıkıntı yaÅŸayan bireyler için ürün ve hizmet tasarımlarının yarıştığı etkinliÄŸe; 300’ den fazla kiÅŸi baÅŸvuruda bulundu.  Ä°lk aÅŸamayı geçmeye hak kazanan 6’ÅŸar kiÅŸilik 14 takım ise 2 gün boyunca EÜ EBÄ°LTEM-TTO binasında konaklayarak kesintisiz bir yaratım sürecinin içerisinde yer aldılar. Katılımcıların konaklama ve beslenme ihtiyaçları düÅŸünülerek hazırlanan ortamda, takımlara teknolojik alt yapı ve donanım desteÄŸi de saÄŸlandı. 

         EtkinliÄŸin açılış törenine EÜ Rektörü Prof. Dr. Necdet Budak, Ä°zmir Kalkınma Ajansı Genel Sekreter Vekili Sena Gürsoy,  EÜ EBÄ°LTEM- TTO Müdür Vekili Doç. Dr. Serdal Temel ile çok sayıda genç giriÅŸimci katıldı.

EGE ÜNÄ°VERSÄ°TESÄ°NÄ°N HEDEFÄ°:  KENDÄ° İŞİNÄ° KURAN GÄ°RİŞİMCÄ°LER

Törende konuÅŸan Rektör Prof. Dr. Necdet Budak, Ege Üniversitesi’nin kendi iÅŸini kuran giriÅŸimcileri mezun etme hedefinde olduÄŸunu söyledi.  ÖÄŸrenci merkezli bir yönetim anlayışını hedeflediklerini belirten Prof.Dr. Budak, “Ege Üniversitesi, iÅŸ arayan öÄŸrencilerden ziyade kendi iÅŸini kuran giriÅŸimcileri mezun etme hedefinde olan bir üniversite. Bu hedefimizin ilk örneklerini de hayata geçirmeye baÅŸladık. Üniversitemiz hedeflerine ulaÅŸabilmek için gerekli destek ve altyapı oluÅŸumunu tamamlayarak ve kurduÄŸu yapılar ile ülkemizde çok sayıda yeni teknolojinin üretilmesine ve giriÅŸimin hayata geçirilmesine katkı saÄŸlamış ve saÄŸlamaya da devam etmektedir'' ÅŸeklinde konuÅŸtu.

 

EtkinliÄŸe katılan genç giriÅŸimcilere seslenen Prof.Dr. Budak, ''GeliÅŸtireceÄŸiniz ürün ve hizmetler ile insanların hayatını kolaylaÅŸtıracak, onlara yaÅŸama sevinci verecek ve hayatlarına dokunacaksınız. Dolayısı ile sizlerden beklentimiz büyük. EtkinliÄŸimiz her ne kadar iki gün olarak planlanmış olsa da bizim üniversite olarak bakışımız, bunun devamını getirecek çalışmaların yapılmasına öncülük etmek, sürekliliÄŸini saÄŸlamaktır. Buradaki asıl ümidimiz ise siz yaratıcı gençlerdedir'' dedi.

Ä°ZKA Genel Sekreter Vekili Sena Gürsoy ise dördüncüsünü düzenledikleri etkinliklerin en yoÄŸun katılımla Ege Üniversitesi’nde gerçekleÅŸtiÄŸini söyledi…

 

HACK4WELLBEÄ°NG'DE TOPLAM 9000 TL ÖDÜL VERÄ°LDÄ°

Hack4Wellbeing’de iki gün boyunca yarışan takımlar hazırladıkları projeleri jüri üyelerine sundu. Ve oylama sonucunda;

“Fizyoterapi Verimlilik Eldiveni” projesi ile Fivel Takımı birinci olarak 5 bin TL, “Tam Felçli Hastalar için BaÅŸ Kontrollü Robotik Kol” projesi  ile Team Help takımı ikinci olarak 3 bin TL , “Özellikle ev içi düÅŸmelerde desteksiz kalkamayan hastalara, yaÅŸlılara, yerden tek baÅŸlarına kalkabilmeleri için destek kiti” projesi ile Self-Up Takımı üçüncü olarak bin TL ve “Üç ayaklı portatif deÄŸnek” projesi ile Tri Balance takımı motivasyon ödülünün sahibi oldu. 

Ä°zmir Kalkınma Ajansı(Ä°ZKA), Ege Teknopark, nüvEGE Kuluçka Merkezi ve EÜ EBÄ°LTEM Teknoloji Transfer Ofisi iÅŸbirliÄŸinde gerçekleÅŸtirilen etkinlik, YaÅŸlılık, engellilik, geçici sakatlanma durumlarındaki "Hareket Kabiliyeti Kısıtlılığına" yenilikçi teknolojik çözümler geliÅŸtirilerek “daha iyi olma” durumunu saÄŸlamak ve problemlere nitelikli çözümler oluÅŸturulması amacıyla düzenlendi.  Ä°zmir Kalkınma Ajansı (Ä°ZKA)’nın liderliÄŸinde Mayıs ayında Hack4Energy – Ä°zmir Enerji Hackathonu ile baÅŸlayan seride Hack4Wellbeing – Ä°zmir Kaliteli YaÅŸam Teknolojileri Hackathonu, Ä°zmir  Hack4City– Ä°zmir Akıllı Åžehir Hackathonu, Hack4Health – Ä°zmir SaÄŸlık Teknolojileri Hackathonu ile devam eden serinin sonuncusuydu.

 

HACKATHON NEDÄ°R?

Hackathon etkinlikleri, ortak bir konuya ilgi duyan kiÅŸilerin bir araya gelip sınırlı bir zaman içinde, kendilerine verilen problem veya konuyla ilgili ortaya yeni fikir ve ürünler çıkarmaya çalıştıkları etkinlikler olarak tanımlanır. Farklı kesimlerden insanların bir tema(challenge)dahilinde aynı mekanda, ortak bir hedef için zaman geçirmeleri saÄŸlanmaktadır. Ä°ÅŸbirliÄŸi, yaratıcılık ve etkileÅŸim geliÅŸtirilerek bölgesel giriÅŸimcilik ekosisteminde kapasite artışı hedeflenerek gerçekleÅŸtirilmekte.

 


Ege Ãœniversitesi

EGE ÃœNÄ°VERSÄ°TESÄ°